Veelgestelde vragen over digitaal factureren

 

1. Wat zijn de voordelen van digitaal factureren?
Digitaal factureren bespaart papier en vracht en is daarnaast sneller en betrouwbaarder.

2. Hoe snel wordt digitaal factureren geactiveerd?
Na het doorgeven van uw e-mailadres wordt digitale facturatie zo spoedig mogelijk geactiveerd. Het kan echter zijn dat dit niet tijdig genoeg is voor de eerst volgende factuur. Deze ontvangt u dan nog op de vertrouwde manier.

3. Hoe ontvang ik de factuur?
De factuur zal als PDF bijlage bij de email worden gevoegd. De opmaak van de factuur is gelijk aan de opmaak van de papieren factuur.

4. Wat heb ik nodig?
Om de digitale factuur te kunnen openen heeft u Acrobat reader nodig. Deze is gratis beschikbaar via https://get2.adobe.com/nl/reader/

5. Wat als ik niets ontvang?
Indien u de facturen niet digitaal heeft ontvangen kan dit verschillende (technische) redenen hebben.
  • Controleer of het door ons gebruikte e-mail adres juist is en of dit het account is waarmee u uw e-mail leest.
  • Let u vooral op de spelling van uw e-mail adres, een typefout is zo gemaakt.
  • Wanneer u uw e-mail leest met een ander account dan kan het doorsturen van de e-mail naar dat account de oorzaak zijn. Wij maken gebruik van een derde partij om de facturen te versturen. Zij hebben daarvoor een certificaat (DKIM). Wanneer de e-mail door uw mail service provider opnieuw wordt doorgestuurd klopt het certificaat niet meer. De laatst versturende partij is dan immers niet gecertificeerd en dan kan de mail geweigerd worden.
  • Is het door ons gebruikte e-mail adres wel juist en wordt de e-mail niet doorgestuurd? Dan kan het zijn dat uw mailbox tijdelijk niet bereikt kon worden.
  • Als u wel van anderen e-mail ontvangt maar onze facturen niet ontvangt dan is specifiek onderzoek nodig. Controleer bijvoorbeeld uw spam- of ‘Ongewenste e-mail’ folder.

Indien u wenst, kunnen wij contact opnemen met uw IT afdeling of mail service provider. Graag ontvangen we hiervoor dan de contact gegevens.

Indien de mail door uw mail systeem geweigerd wordt (bv als de box vol is), ontvangen wij hier automatisch bericht van en zal de factuur op papier verstuurd worden.

6. Wie is de afzender?
De afzender van de email is FinEasy.com

7. Zijn er kosten aan verbonden?
Er zijn geen kosten verbonden aan digitale facturatie.

8. Is simpler-invoicing mogelijk?
Op dit moment is het niet mogelijk om facturen ook in simpler-invoicing formaat te sturen.

9. Wat is simpler invoicing?
Met Simpler-invoicing wordt de factuur in een gestandaardiseerd data formaat aangeleverd. Dit kan direct in de meeste ERP-systemen worden ingelezen.